Spinning

Program Spinning to trening na rowerze treningowym przy muzyce pod okiem instruktora – lidera, przy zastosowaniu różnych technik jazdy (w tym stojącej i siedzącej).

Myślicie o… poprawieniu kondycji, wytrzymałości, spaleniu dodatkowych kalorii, czy polepszeniu wyglądu? Musicie wobec tego sprawdzić, czym jest jazda na profesjonalnym rowerze treningowym!
Już od pierwszego naciśnięcia pedałów możesz dotrzymać kroku innym, ponieważ samemu wybierasz stosowne obciążenie ,tempo oraz intensywność. Jazdę na rowerze treningowym uprawia się po to, aby schudnąć, wzmocnić nogi i pośladki, poprawić kondycję, albo po prostu dlatego, że sprawia to niesamowitą przyjemność.
Instruktor czuwa nad prawidłowym wykonywaniem ćwiczeń i motywuje uczestników zajęć Spinning. Dobiera również odpowiednią muzykę.

Energy Zone – rodzaje treningu Spinning:

Wprowadzenie (Intro)
Jest to 15 minutowe wprowadzenie do Programu Spinning. To czas przeznaczony na to, by ustawić rower zgodnie z zasadami bezpieczeństwa i komfortu jazdy. Wprowadzenie ma na celu zapoznanie nowych uczestników z podstawowymi technikami i zasadami jazdy oraz ideą Programu Spinning.

Regeneracja (Recovery) 50% – 65% HR max
Celem tego treningu jest zachowanie i odbudowanie energii. Jest to trening o małej intensywności, najprostszy profil zajęć Spinning. Ćwiczenie ma charakter regeneracyjny po dużych wysiłkach. Zajęcia obejmują ćwiczenia oddechowe, wizualizację oraz gromadzenie energii. Ten trening należy potraktować jako aktywny wypoczynek.

Wytrzymałość (Endurance) 65- 80% HR max
Trening ten charakteryzuje się wysokim współczynnikiem spalania tkanki tłuszczowej. Celem jest poprawa wydolności układu oddechowo-krwionośnego. Jest to trening o średniej intensywności. Zawiera trzy podstawowe techniki jazdy. Używany jako zajęcia dla początkujących jak i zaawansowanych. Dużo wizualizacji i motywacji.

Siła (Strength) 75% – 85% HR max
Jest to trening o średniej lub dużej intensywności. Skupia większą uwagę na pracy na podjazdach i budowie naszego charakteru. Ten trening ma na celu zwiększenie wytrzymałości siłowej. Stosowane są podstawowe i zaawansowane techniki jazdy. Trening przeznaczony jest przede wszystkim dla osób średniozaawansowanych i zaawansowanych.

Zmienny teren (Interval) 65% – 92% HR max
Jest to trening o dużej intensywności charakteryzujący się dużą zmiennością pracy. Symuluje jazdę w zróżnicowanym terenie. Zawiera wszystkie techniki jazdy. Celem jest rozwinięcie umiejętności szybkiej regeneracji po wysiłku. Ten trening ma duży wpływ na wzmocnienie układu naczyniowo-sercowego. Między odcinkami intensywnej pracy występują przerwy, które umożliwiają odpoczynek.

Trening kolarski 65% – 85% HR max
Trening o wydłużonym czasie trwania – 90 minut, i dużym zakresie intensywności. Wykorzystywane są różne metody treningu kolarskiego oraz wszystkie techniki Programu Spinning umożliwiające doskonalenie umiejętności kolarskich.

Wyścig kolarski (Race day) 80% – 92% HR max
Jest to trening o bardzo wysokiej intensywności. Zajęcia przeznaczone dla osób zaawansowanych. Stanowią doskonałą okazję do sprawdzenia postępów w zakresie sprawności fizycznej. Ten trening należy potraktować jak prawdziwy wyścig. Powodzenia!

Aby zoptymalizować efekty należy skorzystać z różnych treningów Spinning – tak aby nie było nadmiernej adaptacji do np. tylko jednego rodzaju zajęć. Stosowanie cały czas bardzo podobnych treningów powoduje, że ciało się przyzwyczaja i nie reaguje tak bardzo na trening.

Ważne, że każdy trening (też Spinning) wpływa na sylwetkę. Należy też pamiętać, że przy dobrym żywieniu trening daje dużo lepsze efekty.

Pytania? Zostaw numer. Oddzwonimy!